جیش العدل هدف از حمله اخیر به مراکز نظامی را مقابله با «طرح توسعه سواحل مکران» اعلام کرد

جیش العدل با انتشار بیانیه‌ای هدف از انجام حمله اخیر به مراکز نظامی در راسک و چابهار را مقابله با طرح حکومت ایران با عنوان «طرح توسعه سواحل مکران» اعلام نمود.

 سازمان مسلح جیش العدل با انتشار بیانیه‌ای پایان عملیات خود را اعلام نموده و گفت هدف از انجام این حمله به مراکز نظامی راسک و چابهار مقابله با طرح آمایش سرزمینی موسوم به «طرح توسعه سواحل مکران» بوده است.

 جیش العدل گفته است در این طرح حکومت ایران در حال شهرک سازی در سواحل بلوچستان است و قصد دارد ۷ میلیون نفر از جمعیت گروه‌های فاطمیون و زینبیون را به این منطقه منتقل کرده و آنها را اسکان دهد.

جیش العدل در این بیانیه همچنین گفت: «بهره‌برداری از این طرح نه تنها برای شهروندان بلوچ بلکه برای همه ایرانی‌ها و دنیا مضر است و جمهوری اسلامی می‌تواند با اسکان گروه‌های نیابتی خود باعث ناامنی بیشتر در منطقه شود.»

این سازمان مسلح با بیان اینکه ۱۶۸ تن از افراد مسلح آنها در حمله به مراکز نظامی و امنیتی در شهرهای راسک و چابهار حضور داشتند، کشته شدن ۱۸ تن از نیروهای خود را تایید نمود.

لازم به ذکر است شب ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ گروه مسلح جیش العدل در یک حمله گسترده که از آن به عنوان «عملیات زنجیره‌ای» یاد کرده است، به مراکز نظامی در شهرهای راسک و چابهار حمل نمود.

این درگیری‌ها که از ساعت ۲۴:۰۰ شب آغاز شد ،بیشتر از ۱۳ ساعت در راسک و چابهار به طول انجامید و طی آن ده‌ها تن از دو طرف کشته و مجروح شدند.

جیش العدل مدعی شده بود بیشتر از ۲۰۰ تن از نیروهای نظامی در شهرستان‌های راسک و چابهار کشته و زخمی شده‌اند اما حکومت ایران کشته شدن ۱۲ تن از نیروهای خود را اعلام نمود.

این سازمان مدعی است که حکومت ایران آمار واقعی کشته و مجروحان خود را اعلام نکرده و به پنهانکاری دست می‌زند.